REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Wednesday, May 6, 2015

Analisis Rawak PRK Rompin

Apakah PAS sudah melakukan yang terbaik untuk meraih undi di Rompin? Umum semua orang tahu PAS sememang bersedia dan berada di dalam kedudukan yang terbaik semasa PRK Rompin tapi kenapa PAS masih lagi gagal untuk meraih undi yang boleh memberangsangkan? Dimanakah silapnya?

Semua tahu BNGST berhadapan dengan pelbagai masalah nasional yang serius seperti masalah:

1. GST
2. 1MDB
3. Hutang negara
4. Kritikan Tun Mahathir terhadap pentabiran Najib
5. Isu Felda dan FGV
6. Kelemahan Najib dalam pentadbiran
7. Keborosan Rosmah
8. Ketidakbijaksanaan menteri kabinet Najib
9. Isu rasuah
10. Isu Altantuya
11. Kegagalan melaksanakan janji PRU13
12. Masalah kos sara hidup meningkat
13. Dan lain-lain lagi

Rompin mewakili majoriti mutlak orang Melayu. Di sinilah peluang PAS untuk membuktikan penerimaan mereka oleh masyarakat Melayu. Namun tiada perubahan yang drastik dapat dilihat menerusi PRK Rompin bagi menggambarkan Pas di Rompin.

Undi PAS boleh dikatakan statik. Undi yang diterima mungkin juga dari isu-isu besar di atas. Mungkin juga masyarakat Melayu Rompin masih lagi kurang yakin dengan kepimpinan PAS yang ada dalam hal urusan pentadbiran.

Jika dilihat dari PRU12 dan PRU13 undi PAS tidak ada peningkatan yang ketara. Hanya meraih undir di bawah 15000 sahaja sedangkan umum tahu Rompin mempunyai jumlah pengundi berdaftar melebihi 54000.

Di manakah silapnya???

Adakah PAS cukup yakin dengan gaya pimpinan PAS yang jurus kepada pro-ulama sahaja mereka sudah mampu meraih undi?

PAS harus sedar yang rakyat masih belum bersedia dan urusan tarbiyyah perlu dilakukan berterusan dengan pelbagai kaedah dan cara.

Keghairahan ulama muda dalam perebutan kuasa melalui pimpinan yang ada kini membuat rakyat jelak dan terus kaku dari terus menyokong PAS. PAS harus dilihat lebih terbuka universal dan mewakili semua jika ingin berjaya.

BNGST masih lagi mengekalkan kerusi Rompin walaupun dengan majoriti yang amat berkurangan. Kekurangan yang nyata mungkin satu protes yang cuba ditunjukkanoleh masyarakat Melayu Rompin. Kekurangan peratusan keluar mengundi cukup ketara pada PRK kali ini walaupun jentera BNGST dikatakan telah berjaya menghubungi lebih 85% dari keseluruhan pengundi Rompin.

Isu-isu besar yang dinyatakan di atas menyumbang kemerosotan yang jelas undi yang diperolehi oleh BNGST. BNGST harus sedar majoriti masyarakat masih berkeyakinan dengan pentadbiran BNGST walaupun terdapat banyak kelemahan yang amat ketara.

BNGST sebenarnya berada di tahap cukup lemah dan kritikal pada waktu ini namun masyarakat Melayu masih berharap pimpinan yang ada kini sedar dan berubah. TAPI ADAKAH NAJIB AKAN BERUBAH???

BNGST harus bersyukur kerana masyarakat Rompin hanya memboikot dengan tidak keluar mengundi dan tidak memberi undi kepada PAS. Mereka masih lagi berharap BNGST akan menjaga kebajikan mereka. TAPI NAJIB NAK JAGA RAKYAT ATAU BINI DIA???

BNGST perlu sedar hakikat ini sebelum terlambat. Hahaha...

~pemerhatipolitikrompin~

No comments: