REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Friday, October 19, 2012

Sabah Lebih Maju Bersama Pakatan Rakyat

NONE
Pakatan Rakyat Sabah melancarkan belanjawan alternatif yang membayangkan bagaimana kehidupan rakyat berpendapatan rendah boleh berubah sekiranya negeri itu menggunakan dasar royalti minyak negeri 20 peratus yang dicadangkan mereka.

Setiausaha PKR Sabah Dr Roland Chia berkata, Putrajaya sekarang membayar royalti RM800 juta setahun (5 peratus) kepada negeri di bawah bayu itu dan peningkatan 15 peratus lagi akan menjadikan jumlah itu RM3.2 juta.

"Tahun lepas, belanjawan negeri RM4 bilion. Dengan tambahan royalti minyak, kita bercakap tentang RM7.2 bilion.

"Dana tambahan ini boleh disalurkan kembali kepada rakyat," kata Chia ketika dihubungi Malaysiakini semalam.

Chia menjelaskan bahawa belanjawan alternatif itu bertujuan mempamerkan cadangan Pakatan untuk menaikkan pendapatan meningkatkan pendapatan boleh guna dan taraf sosio-ekonomi rakyat Sabah.

Antara lain, belanjawan itu juga menggariskan pemberian air percuma untuk 20 meter padu yang pertama seperti yang dilaksanakan di Selangor sekarang ini.

~MK~

No comments: