REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Thursday, October 3, 2013

Perbahasan pindaan PCA di peringkat akhir

Dewan Rakyat sedang memasuki peringkat akhir perbahasan untuk meluluskan pindaan kontroversi terhadap Akta Pencegahan Jenayah 1959 (PCA).

Lewat petang semalam, undian dijalankan dengan 115 anggota Parlimen menyokong dan 66 lagi membantah, membolehkan rang undang-undang itu dibincangkan di peringkat jawatankuasa.

Peringkat jawatankuasa proses itu yang dijadualkan malam ini akan menyaksikan Dewan Rakyat meneliti setiap bab dalam cadangan pindaan kepada akta itu.

Enam anggota Parlimen Pakatan Rakyat yang menghantar cadangan perubahan kepada rang tersebut akan berpeluang membahaskan hujah mereka.

Sebelum ini, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata pindaan itu akan diperhalusi pada peringkat jawatankuasa.

Kesimpulan Akta PCA yang dibincang:

1. orang awam yang dituduh tidak boleh meminta nasihat peguam bela.

2. tuduhan kepada orang tidak boleh diumumkan, ia dianggap rasiah negara.

3. Orang yang dakwa tidak boleh membuat rayuan

4. Mahkamah boleh membuat pertimbangan mengikut kes yang berlainan. Tetapi PCA, sekiranya panel kata orang itu salah. Orang itu akan dilokap 2 tahun.

5. Panel hanya akan dengar tuduhan dari KDN. Orang dituduh tidak berhak membela diri.

6. Orang yang "membantu" penjenayah akan ditahan bawah PCA. Jika kes membantu secara paksa, misalnya membantu mangsa kemalangan. orang itu boleh ditahan dengan PCA.

7. Penuduh(KDN) yang membuat siasatan, memanggil saksi. Bukan lembaga/panel yang memanggil saksi. Panel hanya baca laporan daripada KDN

8. Hasil lembaga PCA tidak boleh disemak di mahkamah, kecuali 'prosedur' lembaga boleh dipersoalkan, bukan asas tangkapan ditangkap itu.

9. Orang yang "bergaul" dengan penjenayah, boleh ditahan bawah PCA baru ini.

~MK~

No comments: