REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Monday, July 23, 2012

Siapa Yang Berikan Nasi Dan Lauk Untuk Kita Makan?

Masuk hari ketiga kita menunaikan ibadah puasa. Mungkin tahun ini agak baik sedikit kerana cuaca agak mendung dan tidak panas sangat. Kalau dahulunya kita berpuasa dalam keadaan cuaca yang sangat panas sesuai dengan Ramadhan iaitu cuaca yang panas. Belum terlambat lagi aku nak ucapkan Salam Ramadhan kepada semua pembaca blog ini.

Apa yang aku nak kongsi dengan pembaca semua ialah tentang maksud berpuasa yang sebenar yang telah dilupakan. Kenapa Allah menurunkan fardhu Ramadhan? Kenapa pula dalam bulan Ramadhan Nabi dan para sahabat pernah berperang? Dan apa kaitannya dengan kita pada akhir zaman ini?

Aku bukan nak sembang pasal keistimewaan Ramadhan sebab para pembaca sekalian pun lebih arif dari aku. Aku bukannya ustaz. Aku cuma seorang blogger yang tidak bergaji.

Pada hari pertama berbuka puasa aku jalan-jalan ke bazar Ramadhan. Saja nak tengok-tengok suasana kemeriahan Ramadhan. Inilah yang dikatakan kemeriahan Ramadhan dimana ramai orang boleh buat duit untuk hari raya nanti. Dan ramai juga orang yang boleh buat pahala untuk memberi derma. Serta lebih ramai lagi yang boleh membazirkan wang dan makanan.

Dalam perjalanan pulang aku tengok hotel-hotel dengan kain rentang offer bufet Ramadhan dari RM 50 hingga ada yang mencecah RM100. Terdetik di hati aku begitu senang orang membelanjakan wang untuk makan tak sampai setengah jam yang aku kira jumlahnya tak sampai pun RM20 kalau makan di warung tepi jalan.

Untuk dapatkan pengalaman dan melihat telatah orang ramai yang berbuka di hotel aku pernah sekali berbuka puasa di hotel pada tahun lepas. Semua makan dengan gelak ketawa. Tiada siapa mengendahkan bagaimana fakir miskin yang berada di hadapan pintu hotel hanya melihat dalam kelaparan. Bukan sahaja aku nak sebut di hotel tapi dirumah pun sama juga.

Adakah para pembaca terfikir nasi dan lauk yang kita makan datang dari mana? Adakah dari sumber yang halal atau haram? Sekarang JAKIM meminta supaya hanya makan dimana ada logo HALAL JAKIM sahaja. Itupun menjadi satu kepayahan kepada umat Islam untuk ikut.

Kita makan dengan sesedap rasa tanpa kita fikir nasi yang kita makan datangnya dari keringat petani yang miskin. Lauk yang kita makan datangnya dari usaha nelayan yang miskin. Sedangkan kita mengenyangkan perut kita tanpa berfikir pun tentang diri orang-orang yang memberi kita nasi dan lauk.

Kenapa petani dan nelayan masih miskin sedangkan negara kita dah menghampiri negara maju? Sebab sisitem zakat kita masih lemah dalam membangunkan ummah. KERAjaan hanya melihat keuntungan dari zakat tetapi tidak pernah menyelesaikan kemiskinan ummah. Dibiarkan rakyat miskin kerana itulah umpan untuk mereka pancing dalam setiap PRU.

Jadi mulai sekarang patut ada niat dalam hati supaya gunalah wang ke jalan yang diredhai bukan membazir. Ingatlah kepada anak-anak yatim piatu kerana belum tentu lagi anak-anak kita tidak mendapat gelaran yatim piatu. Sekarang ini maut boleh datang bila-bila masa sahaja. Yang muda pun boleh mati. Jadi beringatlah.

Semoga Ramadhan kita pada tahun ini adalah yang terbaik dan kita berusaha untuk mendapatkan keredhaanNya. InsyaAllah. Salam Ramadhan untuk semua umat Islam.

No comments: