REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Monday, July 6, 2015

Nothing2Hide Episod Kedua

Laporan Wall Street Journal (WSJ) hari ini mendakwa bahawa dana 1MDB telah digunakan untuk membiayai kempen Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Laporan itu mendakwa bahawa ia dilakukan dengan 1MDB membuat pembelian aset pada harga yang tinggi dari Genting Group pada 2012.

Genting kemudiannya didakwa membuat sumbangan kepada sebuah yayasan yang didakwa ada kaitan dengan Najib sebelum PRU13 dan dana itu telah digunakan untuk berkempen.

"1MDB pada Oktober 2012 memperolehi satu unit Genting yang memiliki 75 peratus kepentingan dalam loji janakuasa arang batu 720 megawatt berhampiran Kuala Lumpur," kata laporan itu.

WSJ mendakwa, pembelian 1MDB terhadap kepentingan Genting dalam aset kuasa itu adalah kira-kira lima kali ganda nilainya ketika itu.

Laporan itu mendakwanya "harganya yang bersamaan dengan kira-kira AS$740 juta pada masa itu, menjadi RM2.3 bilion.

"Beberapa bulan selepas jual-beli itu, satu unit Genting yang dikenali sebagai Genting Plantation Berhad membuat sumbangan kira-kira AS$10 juta kepada sebuah badan amal yang mempunyai kaitan dengan Najib, menurut jurucakap untuk Genting Plantation," dakwa laporan itu lagi.

WSJ mendakwa bahawa yayasan itu ialah Yayasan Rakyat 1Malaysia, yang menyenaraikan Najib sebagai pengerusinya di laman web yayasan tersebut.

Menurut laporan WSJ itu lagi, walaupun ditubuhkan untuk membantu rakyat Malaysia yang kurang bernasib baik melalui pendidikan dan sukan, namun badan kebajikan itu kemudiannya terlibat dengan perbelanjaan yang dilihat untuk membantu Najib mengekalkan kuasanya dalam pilihan raya umum Mei 2013 lapor Malaysiakini.

Sebenarnya cerita-cerita macam ni dah biasa kita rakyat bawahan dengar. Memang ada lambakan duit dari syarikat-syarikat yang pernah ditolong UMNO dan BNgst untuk membalas jasa dan budi dengan memberi duit untuk perbelanjaan PRU. Jika tidak mana UMNO dan BNgst nak cekau duit bagi rasuah pada pengundi-pengundi. Tempat-tempat yang agak panas tentu banyak berguni-guni duit dilambakkan pada setiap malam dan akar umbi rakyat dah tahu pun.

Memang mudah Najib nak nafikan hal ini tetapi lagi mudah jika dikemukakan yang akaun di dalam AMBANK Islamic itu bukan atas namanya jika benarlah hampir 2 bilion ringgit telah dimasukkan. Tapi jika benar ada pemberian dana sehingga 2 bilion ringgit ke dalam akaun yang status namanya tidak dikenali itu matlamatnya untuk apa???

Punyalah banyak wang yang dimasukkan bukan sedikit dan jika tiada angin masakan pokok boleh bergoyang. Rakyat mungkin tertanya-tanya jika benarlah Najib menerima wang sebanyak itu tidak mustahillah Rosmewah bernafsu besar dengan berbelanja sesuka hati tahap setan. Beli beg tangan yang beratus ribu ringgit, cincin mencecah puluhan juta ringgit, belum dipastikan berapa pula harga pakaian, kasut, apa-apa sahaja aksesori yang dipakainya walaupun rakyat terkejut salun rambutnya sahaja mencecah RM1200 sekali. Dalam sebulan berapa kali nak basuh rambut???

Sebab itulah adik Najib sendiri dah musykil dengan abangnya sendiri apabila rakyat mempersoalkan kemewahan yang melampau berbanding gaji yang diterimanya. Apabila PMO mengatakan semua kemewahan itu datangnya dari warisan ayahnya bekas Perdana Menteri mulalah adiknya Nazir Razak pengerusi CIMB kumpulan perbankan kedua terbesar di Malaysia melenting kerana kesederhanaan ayahnya dibawa dalam masalah Najib dan Rosmewah.

Jika benar Najib nak saman WSJ memang bagus untuk membersihkan namanya tetapi siasatan perlulah dilakukan segera. Janganlah kerana nak saman WSJ siasatan diberhentikan semata-mata Najib dah mula ada teloq dan berani kerana benar. Kekadang tu Najib ni cakap je macam guruh tapi hati kecik nak mampus. Najib perlu diminta bercuti dan direhatkan untuk siasatan di ambil ke atasnya. Biarkah TPM mengurus hal negara sementara kes ini selesai.

Di belakang asyik menuduh orang itu orang ini Tun Che Det nak menjatuhkan maruah nak gulingkan kerajaan tak kemana pun. Rakyat nak tahu cerita sebenar di sebalik 1MDB ini. Pernah dikatakan Jho Low telah membawa lari USD700 juta yang hampir sama dengan yang dikhabarkan Najib terima dalam akaun peribadinya. Atau adakah duit ini sepeti chips more sekejap ada sekejap tiada???

Yang pastinya RM42 billion wang rakyat telah hilang dari 1MDB yang sekejap melabur di PetroSaudi, sekejap ada di Pulau Cayman, sekejap dah bawa balik ke Malaysia tapi di simpan di bank Singapura, sekejap bukan dalam bentuk tunai tapi dalam bentuk aset??? Hang gila ka Najib!!!

Mana satu yang betul ni. Bila buat dialog Nothing2Hide hang lari sebab takut jumpa Che Det. Bila TMJ tegur sikit keluarlah macai-macai dan barua-barua mempertahankan Najib. Najib walaupun pening kepala tidur tak lena menanti kemusnahan UMNO dan BNgst hasil dari ketidakcekapan mentadbir negara memang betullah firasat Allahyarham Ustaz Fadzil Noor mengatakan Che Det dipanjangkan usianya untuk melihat UMNO hancur di depan mata. Dan lebih takut segala pemimpin UMNO dan BNgst akan diheret oleh rakyat ke mahkamah untuk menerima hukuman sebelum hukuman yang lebih dasyat di akhirat kelak. 

Nauzubillahiminzalik.

No comments: