REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Saturday, March 8, 2014

Reformasi Bermula Di Kajang

Beberapa jam selepas Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim disabitkan atas tuduhan liwat dan dijatuhkan lima tahun penjara, para penyokongnya berhimpun di Kajang menggesa kejatuhan BN.

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali mengisytiharkan permulaan Reformasi 2.0 di hadapan 500 orang di pusat gerakan pilihan raya parti itu di Kampung Sungai Sekamat, Kajang.

Beliau bertanya kepada hadiran sama ada mahu berjuang melalui
pilihan raya atau turun ke jalanan, dan mereka bersorak tanda bersetuju.

"Walaupun kita menang dengan 52 peratus undi, tapi mereka masih berkuasa," katanya.

Azmin berkata Majlis Presiden Pakatan Rakyat akan membuat keputusan esok sama ada untuk turun ke jalanan.

"Jika kita umumkan esok jam 9 malam di Dataran Merdeka, adakah anda bersedia? Jika kita umumkan esok jam 3 petang di Jalan Tuanku Abdul Rahman, adakah anda bersedia?" tanya Azmin dengan disambut oleh hadirin.

Anwar, yang mula berucap sejurus selepas jam 11 malam, mengulangi desakan untuk gelombang kedua reformasi ketika jumlah hadirin meningkat kepada lebih 1,000 orang.

"Ini adalah permulaan gelombang baru reformasi. Gelombang kedua ini tidak akan berakhir sehingga kita menawan Putrajaya," katanya.

Mahkamah membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman ke atas Anwar dan membenarkan beliau diikatjamin RM10,000.

Pakatan pembangkang telah mengumumkan bahawa konvensyen Pakatan Rakyat di Shah Alam esok akan bertukar menjadi satu perhimpunan ekoran sabitan ke atas Anwar.

Malah, tambah Anwar, belum pun apa-apa berlaku, ketua polis negara telah pun memberi amaran.

Bagaimanapun, beliau memberi jaminan perhimpunan esok akan berjalan dengan aman.

Anwar metuduh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak menggunakan mahkamah untuk mensabitkannya dalam usaha untuk menggagalkan Serampang Kajang.

Sabitan Anwar telah menghilang kelayakannya untuk bertanding tetapi pemimpin pembangkang itu menggesa pengundi Kajang menyatakan pendirian mereka dengan membuat BN hilang deposit dalam pilihan raya kecil pada 23 Mac.

Hari ini, kata Anwar, beliau telah disabitkan dan pada 11 Mac, pengerusi DAP, Karpal Singh pula akan dihukum atas dakwaan menghasut.

"Kita mesti mempertahankan kepimpinan kita," katanya.

Antara yang hadir pada malam ini ialah Menteri Besar Selangor, Tan Sri
Abdul Khalid Ibrahim (kiri dalam gambar), MP DAP Seremban, Anthony Loke dan MP PAS Shah Alam, Khalid Samad.

Turut hadir ialah bekas menteri besar Selangor Tan Sri Muhammad MuhdTaib.

'12 calon disenarai pendek'

Serentak dengan itu, lebih 2,000 orang berhimpun di Stadium Kajang untuk menunjukkan perpaduan.

Sebahagian daripada mereka berkumpul di situ selepas timbul kekeliruan berhubung lokasi sebenar perhimpunan Anwar malam ini.

Dalam sidang akhbar kemudiannya, Anwar mengesahkan kepimpinan Pakatan akan membuat keputusan sama ada untuk melancarkan protes berterusan seperti Black 505 rali.

"Kita akan membuat keputusan esok," katanya.

Bagi calon penggantinya, Anwar berkata PKR telah menyenarai pendek 12 nama yang berpotensi.

Katanya keputusan untuk memilih calon pengganti itu akan dibuat esok atau selewat-lewatnya pada hari Isnin.

Abdul Hadi berkata PAS dan rakyat bertegas bahawa keadilan mesti ditegakkan dengan telus dan bermaruah serta dilihat ditegakkan dengan teliti, cermat dan adil mengikut prinsip undang-undang yang bebas.

"Apatah lagi sekiranya kita merujuk kepada sistem keadilan perundangan Islam yang menekankan bahawa sedikit sahaja keraguan dalam proses perbicaraan itu sudah cukup untuk membebaskan seseorang yang didakwa.

"Prinsip keadilan sebegini tidak dapat dilihat dalam kes yang menimpa Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ini dengan sendirinya akan berterusan menghakis keyakinan rakyat terhadap sistem keadilan dalam negara kita ini," katanya dalam satu kenyataan.

Beliau juga berkata PAS berkongsi kekecewaan itu dengan anggota keluarga Anwar terutamanya isteri beliau Datin Seri Dr Wan Azizah yang juga presiden PKR dalam menghadapi ujian yang sangat berat ini.

"PAS akan terus memberikan segala bentuk sokongan kepada beliau dan ahli-ahli PKR, serta seluruh penyokong Pakatan Rakyat dalam meneruskan rayuannya ke Mahkamah Persekutuan sehingga keadilan dapat ditegakkan dan kezaliman dapat diruntuhkan," katanya.

~MK~

No comments: