REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Saturday, May 28, 2011

Beranikah KERAjaan BumNgok nyah-rahsiakan kontrak IPP

DAP hari ini mencabar kerajaan persekutuan pimpinan BN supaya menyah-rahsiakan perjanjian dengan Pengeluar Tenaga Bebas (IPP) berhubung subsidi yang diberikan kepada mereka.

Setiausaha publisiti parti itu, Tony Pua (kiri) berkata tindakan berkenaan perlu bagi menjelaskan mengapa kerajaan enggan menstrukturkan semula kontrak yang berat sebelah itu, sedangkan syarikat-syarikat tersebut membuat keuntungan lumayan sehingga membebankan rakyat.

Awal minggu ini, presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek membidas pembangkang yang terus mendesak kerajaan menghentikan subsidi kepada IPP dan Tenaga Nasional Bhd sebelum menarik balik subsidi rakyat yang membabitkan bahan api dan gula.

Chua mendakwa perkara itu tidak dapat dilakukan kerana kerajaan telah memeterai perjanjian dengan pelbagai pengeluar tenanga sejak bertahun-tahun yang lalu dan ia hanya boleh dirundingkan semula apabila tempoh perjanjian tersebut berakhir.

"Oleh kerana kerajaan terikat dengan banyak perjanjian, subsidi kepada IPP tidak boleh dihentikan dengan segera (hanya kerana) ikut kata DAP atau kata Anwar (Ibrahim) ," katanya pada sebuah sidang akhbar.

Merujuk kenyataan itu, Pua berkata tidak ada guna bagi beliau berhujah dengan Chua kerana tidak ada sesiapa di luar daripada jemaah menteri mempunyai akses kepada Perjanjian Pembelian Tenaga (PPA).

"Saya sebaliknya cabar Chua bagi buktikan dakwaannya bahawa kerajaan tidak mampu melakukan apa-apa selepas memeterai PPA dan menuntut supaya semua perjanjian itu dinyah-rahsiakan supaya rakyat boleh mengetahuinya,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Pua berkata kerjaan juga perlu menjejaki precedent yang dibuat pada tahun 2009 dengan menyah-rahsiakan perjanjian konsesi lebuhraya.

~MK~

No comments: