REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Saturday, May 28, 2011

Rakyat Dah Muak Dengan Pembohong Ini

Tindakan kerajaan berulangkali menaikkan harga petrol dan diesel selepas mengumumkan harga bahan mentah berkenaan akan kekal tidak berubah, merupakan satu pembohongan dan penganiayaan kepada rakyat.
Pengerusi Biro Kepenggunaan KEADILAN, Yahya Sahri, berkata demikian mengulas kenyataan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob semalam yang mendakwa harga petrol dan diesel akan kekal walaupun harga minyak mentah dunia kini mencecah USD100 setong.

Mengulas hal ini Yahya berkata, kenyataan Ismail itu jelas merupakan satu sandiwara kerajaan Umno-BN kerana realitinya kenaikan harga minyak tetap berlaku meskipun kerajaan membuat penafian.

“Tahun lepas kerajaan juga melakukan perkara yang sama. Umum harga minyak kekal dan tidak lama kemudian menaikkan harganya. Perkara tersebut merupakan satu penganiayaan kepada rakyat dan ia menampakkan sikap kurang bertanggungjawab menteri berkenaan kepada rakyat,” kata Yahya.

Mengulas kenyataan Ismail Sabri kononnya kenaikan harga minyak yang tidak dapat dielakkan, Yahya Sahri berkata Malaysia sepatutnya menerima lebih banyak keuntungan memandangkan negara ini adalah pengeksport bersih minyak.

Malangnya, katanya rakyat bukan sahaja tidak menerima manfaat daripada kenaikan harga bahan mentah tersebut, malah dianiya kerajaan dua kali.

“Pertama, rakyat mengalami kenaikan harga petrol dan kos pengangkutan. Kedua, rakyat mengalami peningkatan harga barang akibat kenaikan kos pengangkutan yang merupakan sebahagian daripada kos barang,” kata Yahya.

Menurutnya, jika harga minyak berterusan meningkat, ia akan merencat perancangan negara untuk menjadi negara maju kerana peningkatan kos hidup yang tidak tidak selari dengan kadar pertumbuhan pendapatan rakyat.

~keadilandaily~

No comments: