REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Saturday, May 21, 2011

Guru Lepasan Diploma diBANGANGkan oleh bumNGOK

Apalah nasih guru-guru di Malaysia terutama lepasan diploma. Aku tak taulah ini karenah politik haram jadah bumNGOK mungkin kerana marahkan nila setitik ketika seorang bekas guru menjadi calon DUN sampai marahkan semua guru.

Hari Guru yang sememangnya dinantikan oleh semua guru dengan kejutan dan aku rasa semuanya inginkan bonus terutama kenaikan gaji kerana sejak Murujib menjadi PM sudah beberapa kali beberapa kali MINYAK NAIK, GULA NAIK, TEPUNG NAIK, ELEKTRIK NAIK, BINI MURUJIB PUN SEMAKIN NAIK tapi gaji tak naik-naik.

Aku tak tahulah sebab aku ni bekerja dalam bidang pertahanan negara. Tapi rasanya guru-guru bukanlah gila pangkat sebab cita-cita mereka menjadi guru bukannya terlintas sampai nak jadi pengarah pelajaran. Ada seorang kawan aku seorang guru yang memberitahu bahawa tugas guru kini sudah mencabar.

Dulu tak ada pun kes-kes saman guru oleh ibu bapa. Sejak mangkuk hayun menteri Hisham dan Noh jadi menterinya yang lebih membela ibu bapa maka banyak kes-kes saman guru dibuat. Sampaikan anak murid macam setan pun tak boleh dirotan. Pengetua takut nak rotan pelajar semata-mata tindakan yang bakal diterima dari kementerian.

Kawan aku ni boleh dikatakan guru senior dah 20 tahun mengajar. Selepas STPM masuk maktab jadi guru. Dan memang itulah cita-citanya sejak kecil. Bila Pak Lah kaki tidur jadi PM adalah punca segala masalah ini berlaku apabila dikatakan hendak selamatkan graduan menganggur. Semuanya diserap jadi guru dalam tempoh latihan hanya setahun.

Kalau dimaktab kena belajar sampai 4-5 tahun. Tapi malaun-malaun ni masuk sekolah tunjuk lagak macam orang pandai. Ada ijazah nak tunjuk hebat pada guru-guru senior yang hanya ada sijil atau diploma. Kerja itu ini semuanya tak boleh buat.

Tapi bila mangkuk hayun Cik Din kata guru diploma tak dapat apa-apa bonus pada hari guru 2011 memang barua aku kira. Aku ada anak dan anak aku diajar oleh guru-guru senior yang bukan ada ijazah pun. Tapi anak aku tetap cemerlang dalam akademik. Kenapa dipentingkan sangat guru-guru ijazah ini yang gajinya dah tinggi?

Aku rasa ijazah mereka pun bukannya pendidikan tetapi ntah apa-apa belajar di universiti tapi bila dah tak ada kerja minta jadi guru sebab gaji cikgu dah tinggi. Kalau betul-betul nak jadi guru kenapa dari awal taknak masuk maktab?

Inilah dilema guru-guru lepasan diploma yang dianaktirikan oleh bumNGOK. Memang layaklah Anwar nak bagi RM500 kepada guru-guru jika Pakatan memerintah negara nanti. Itu untuk semua guru tanpa mengira taraf pendidikan. Tokoh beginilah yang kita patut sokong.

Bukan macam Cik Din yang mangkuk hayun. Minyak naik, barang naik tapi gaji ciput. Gaji dia je nak banyak-banyak. Elaun Rosmah sampai boleh beli baju berkontena. Tapi gaji guru yang mendidik anak bangsa nak berkira sangat.

Jadi apa kata kita undi Pakatan Rakyat dalam PRU13 nanti supaya barua-barua pemimpin bumNGOK ini boleh celik mata tahu bahawa semua kakitangan awam ada otak bukannya bangang macam otak lembu yang boleh diperbodohkan lebih 50 tahun UMporNO memerintah Malaysia.

Sabar cikgu dan buktikan kesabaran cikgu ada batasnya dan luahkan semasa PRU13 nanti dengan mengundi Pakatan Rakyat.

Guru Pendidik Anak Bangsa Bertakwa

No comments: