REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Thursday, May 26, 2011

Anwar Fail Pembelaan

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan pembelaan dan tuntutan balas terhadap saman Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein terhadapnya berhubung video seks yang memaparkan individu mirip seorang pemimpin pembangkang dan menuntut beberapa ganti rugi.

Beliau memfailkan kenyataan tuntutan dan tuntutan balas itu pada 16 Mei dan telah diserahkan kepada Hishammuddin dua hari kemudian. Anwar, yang juga ahli parlimen Permatang mengemukakan pembelaan dan hujah balas dengan transkrip penuh sidang akhbarnya.

Dalam pernyataan pembelaannya, Anwar berkata kenyataan beliau semasa temu bual dengan media pada 22 Mac, selepas membuat laporan mengenai video itu di balai polis Dang Wangi, diterbitkan berdasarkan perlindungan bersyarat.

Anwar mendakwa kenyataan itu diterbitkan berdasarkan perlindungan bersyarat yang dimilikinya atas kedudukannya sebagai Ketua Pembangkang dan ahli parlimen kawasan Permatang Pauh, kepada orang awam yang mempunyai hak kepentingan untuk menerima maklumat itu.

3 Jun - pengurusan kes

Lagipun, beliau mendakwa kenyataan yang dipertikaikan itu merupakan komen yang adil terhadap perkara berkepentingan awam dalam menyatakan pendapat beliau bahawa Hishammudin telah berkompromi dengan perbuatan jenayah kumpulan lelaki yang digelar "Trio" dalam memaparkan video itu walaupun beliau (Hishammuddin) tahu atau sepatutnya tahu mengenai perbuatan jenayah mereka (Trio) itu.

Perkara itu timbul bagi sebutan kes hari ini di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Wazeer Alam Mydin Meera. Wazeer kemudiannya menetapkan 3 Jun untuk pengurusan kes dan mengarahkan Hishammuddin bagi menjawap hujah pembelaan Anwar sebelum 1 Jun.

Hishammuddin diwakili oleh peguam Cecil Abraham manakala Leela Jesunathan pula mewakli Anwar.

Dalam tuntutan balasnya, Anwar menegaskan kenyataan Hishammuddin dalam sidang media beliau pada 21 Mac, memperlihatkan bahawa beliau (Anwar) adalah individu dalam video itu sepertimana ditegaskan oleh Trio itu.

"Walaupun plaintif (Hishammuddin) dan laporan berita itu, yang melaporkan komennya tidak menyebut nama defendan (Anwar), adalah jelas daripada komen beliau bahawa ia merujuk kepada defendan," katanya.

Tercemar teruk

Anwar berkata Hishammuddin telah memfitnah beliau bagi memperkecil-kecilkan kapasitinya sebagai ketua Pembangkang yang telah menyebabkan maruah beliau secara peribadi dan profesional tercemar teruk, menyebabkan beliau terjebak dalam skandal dan menjadi kebencian orang ramai.

Beliau memohon ganti rugi bagi fitnah, ganti rugi teruk dan teladan, faedah, kos dan relif lain yang difikirkan sesuai oleh mahkamah.

Pada 26 April, Hishammuddin memfailkan saman fitnah terhadap Anwar kerana mengeluarkan kenyataan memfitnah terhadapnya semasa temu bual dengan media pada 22 Mac selepas membuat laporan mengenai video itu di balai polis Dang Wangi di Kuala Lumpur.

Hishammuddin, 50, berkata kenyataan itu dilaporkan secara meluas dalam media dan Internet dan difahamkan membawa maksud bahawa beliau bertanggungjawab menayangkan video itu kepada sekumpulan editor dan wartawan di Hotel Carcosa Seri Negara pada 21 Mac lalu.

Menteri itu berkata kenyataan itu juga difahamkan membawa maksud yang beliau telah mengaturkan penayangan video itu dan telah berkomplot dengan Perdana Menteri dan pegawai tinggi polis untuk melakukan perbuatan itu.

~MK~

No comments: