REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Thursday, August 2, 2012

Tema Merdeka Pakatan Menepati Kehendak Patriotik Rakyat

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yakin rakyat tidak akan keliru malah sebaliknya tahu menilai yang mana tema Merdeka yang lebih sesuai antara yang dicadang Pakatan Rakyat dan kerajaan.

"Bagi saya tidak timbul sebarang kekeliruan dari rakyat apabila terdapat dua tema yang berbeza kerana semua rakyat telah menilai tema yang dikemukakan oleh kerajaan itu," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR hari ini.

Anwar menjelaskan demikian ketika ditanya berhubung dengan tema alternatif sambutan Hari Kemerdekaan yang telah dicadangkan oleh Pakatan Rakyat semalam.

Semalam, Jawatankuasa Pemilihan Tema yang dipengerusikan Sasterawan Negara Datuk A.Samad Said mengumumkan tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" sebagai alternatif kepada tema 'Janji Ditepati' yang dicadang kerajaan.

Ia kerana tema 'Janji Ditepati' itu mengambil slogan kempen jelajah BN yang disifatkan terlalu politik kepartian dan tidak relevan.

Dalam pada itu, Anwar berkata empat negeri di bawah Pakatan Rakyat akan terus menggunakan tema alternatif itu jika kerajaan tetap berdegil untuk meneruskan tema Janji Ditepati itu.

Beliau pasti bahawa tema yang dicadangkan oleh Pakatan Rakyat dapat diterima oleh segenap rakyat kerana maksud yang diutarakan khusus untuk semua dan bukannya kepentingan politik Pakatan Rakyat.

"Bagi saya tema untuk sambutan kemerdekaan tidak sepatutnya menjurus kepada agenda politik sepertimana dilakukan oleh Umno-Barisan Nasional.

"Jelas tema janji ditepati adalah agenda politik yang mereka bawa di seluruh negara, tema perlulah khusus untuk semua peringkat sebab ia adalah program nasional bukan parti," kata Anwar.

~harakahdaily~

No comments: