REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Wednesday, July 27, 2011

Murujib Tak Paham Demokrasi

“Saya sarankan beliau (Najib) kembali ke bilik darjah untuk dalami semula apa itu demokrasi yang sebenarnya,” kata Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak, Drs Khalil Idham Lim.

Ini, katanya kerana demokrasi merupakan pelajaran pertama dalam silibus KBSM tingkatan satu.

Beliau menyatakan demikian sebagai respons kepada kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang menjelaskan perhimpunan Bersih di ibu kota baru-baru ini dengan alasan sekiranya dibenarkan, bagaimana rakyat yang lain yang bukan Bersih.

Baginua, itu adalah kenyataan yang keanak-anakan dan cuba memperbodohkan rakyat Malaysia yang punya hak untuk berhimpun.

“Saya ingin menjelaskan adalah tidak wajar dengan menafikan hak rakyat untuk berhimpun sesuai dengan peruntukan Perlembagaan Negara apabila Najib cuba mengelirukan rakyat dengan menggambarkan bahawa bukanlah demokrasi jika membenarkan hanya satu kumpulan sahaja berdemonstrasi, tetapi tidak memberikan kebenaran tersebut kepada orang lain,” katanya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Sepatutnya, kata beliau jika benar Najib memahami nilai demokrasi, peserta demonstrasi Bersih 9 Julai lalu perlu diberi laluan khas untuk berjalan secara aman supaya memorandum lapan tuntutan Bersih selamat sampai kepada wakil DYMM Tuanku Mizan Zainal Abidin.

“Tindakan melakukan sekatan dan menabur fitnah terhadap Himpunan Aman Bersih menggambarkan kepada kita dan juga mata dunia bahawa pemerintahan BN tidak mengamalkan demokrasi sebagaimana yang dilaungkannya,” katanya yang juga Adun Titi Serong.

Katanya, sebagai pemimpin tertinggi Malaysia, Najib perlu faham bahawa negara ini bukan seperti Zimbabwe dan lain-lain negara yang sangat rendah tahap amalan demokrasi.

“Rakyat Malaysia saya anggap telah maju dari aspek daya fikir, namun sayangnya pemikiran pemimpin Umno BN sahaja yang masih belum maju,” ujarnya.

Realitinya, kata beliau rakyat juga amat malu apabila indeks demokrasi di Malaysia berada di tangga yang tercorot iaitu di belakang Namibia dan Timor Leste.

“Apabila kita menyebut daya fikir yang maju, tidak dinafikan rakyat Malaysia memang berdaya saing, ini terbukti kerana sehingga kini rakyat Malaysia masih mampu bertahan dalam situasi inflasi dan terus bertahan walaupun menerima tekanan dari kerajaan BN yang tergamak menggunakan dana awam (rakyat) semata-mata untuk mengaut keuntungan dari khazanah negara yang juga hak milik rakyat,” ujarnya.

~harakah~

No comments: