REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Wednesday, July 20, 2011

Serangan FRU di hospital

Naib Presiden PKR, Datuk Dr Chua Jui Meng menggesa pihak polis memanggil semua saksi berhubung serangan gas pemedih mata di Hospital Tung Shin, ketika himpunan aman Bersih 2.0.

Katanya, siasatan tersebut perlu telus dengan memanggil saksi berkenaan termasuk dari Majlis Peguam dan individu yang turut berada di tempat kejadian semasa serangan itu dilakukan, lapor KeadilanDaily.

Beliau berkata demikian mengulas penubuhan dua pasukan khas oleh polis bagi menyiasat dakwaan 11 doktor dari hospital berkenaan yang mendakwa serangan pada 9 Julai itu benar-benar berlaku.

“Polis sebelum ini boleh menafi dengan sekerasnya, dan kini kita menunggu siasatan dijalankan. Kita boleh tunggu namun siasatan tersebut perlu dipercepatkan” katanya ketika dihubungi Keadilandaily.

Chua Jui Meng yang jua mantan menteri kesihatan berkata, rakyat meneliti bukti yang disiarkan menerusi internet berhubung serangan gas dan keganasan pihak polis di kawasan hospital berkenaan.

Katanya lagi, orang ramai juga tidak akan membiarkan isu serangan gas pemedih mata di hospital itu lenyap begitu sahaja, meskipun kerajaan menggunakan pelbagai helah untuk menafikan dakwaan itu.

“Walaupun tidak disebarkan melalui media arus perdana namun kita ada media alternatif sebagai sumber yang memaparkan bukti kejadian melalui gambar yang juga terpapar di internet,” katanya.

Tambah beliau, Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek kini dilihat sudah mula mendiamkan diri tentang isu itu.

“Peristiwa yang memburukkan imej dan tidak menyebelahi mereka akan disertakan dengan penafian sekeras-kerasnya, seterusnya dengan pengancaman dan menakut-nakutkan mangsa jika dakwaan yang di’siasat’ tidak benar,” katanya lagi.

~harakah~

No comments: