REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Thursday, September 22, 2011

Bendera Malaysia (yg asal) Diluluskan oleh King George VI

Dari nota sejarah, bendera Malaysia sebenarnya telah diperkanankan oleh Raja Inggeris bernama King George VI. (Kesah King George VI ini boleh ditonton dalam sebuah filem popular baru2 ini bertajuk King's Speech):

The design was approved by HM King George VI on 19/5/50, and the flag was first flown at a flag-raising ceremony held by the British High Commisisoner on 26/5/50 in the compound of the Sultan of Selangor's palace, attended by TH the Rulers of the Malay States and British officials.

Maka, apa salahnya sekiranya ada suara meminta bendera Malaysia ditukar kepada bendera lain. Canada, sebuah lagi koloni British, telah menukar bendera mereka. Sila lihat contoh di bawah:

BENDERA CANADA SEBELUM 1946

BENDERA CANADA SELEPAS 1946

Sudahlah bendera kita hanya menjadi bendera kita setelah mendapat perkenan dari Raja Inggeris, ia juga tidak jauh beza dengan bendera Amerika.

Malahan, pernah rombongan bantuan kemanusiaan Malaysia diserang di Iraq satu masa dahulu kerana disangka rombongan kita itu dari Amerika.

Maka, apa salahnya kita menukar bendera kita? Kalau Canada boleh lakukan, mengapa Malaysia tidak boleh.

Kalau baca sejarah Melayu, bendera asal kesultanan Melayu adalah bendera "Sang Saka Merah Putih". Seharusnya asas kepada bendera di Malaysia adalah bendera Sang Saka Merah Putih. Itupun kalau-kalau benarlah Malaya telah merdeka?

Isu bendera yang sedang dinaikkan oleh UMNO sekarang ini bertujuan untuk menutup sikap UMNO yang sebenar, yakni sebagai pencacai penjajah Inggeris.

~Tulang Besi~

Bendera Malaysia 1826-1946

 Bendera Malaysia 1950-1963

Bendera Malaysia 1963 hingga sekarang

No comments: