REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Wednesday, September 28, 2011

BERSIH dibenar cabar pengharaman

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini membenarkan permohonan semakan kehakiman oleh Gabungan untuk Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) bagi membatalkan perintah yang mengisytiharkan kumpulan itu sebagai pertubuhan haram.

Hakim Datuk Rohana Yusof mendapati permohonan BERSIH 2.0, diketuai peguam yang juga pengerusinya Datuk S Ambiga dan 14 anggotanya 'tidak semborono'.

Dengan mengetepikan bantahan kerajaan, hakim Rohana menetapkan 22 November depan untuk mendengar merit permohonan itu.

Hakim bagaimanapun membenarkan bantahan responden terhadap tindakannya merampas beberapa barangan daripada sekretariat BERSIH 2.0 di pejabatnya di Petaling Jaya.

Keputusan dibuat dalam kamar.

Permohonan itu difailkan oleh 14 AJK BERSIH 2.0 yang diketuai Ambiga pada 8 Julai lalu dengan menamakan menteri dalam negeri selaku responden pertama, diikuti ketua polis negara dan kerajaan Malaysia.

Mereka antaranya memohon perintah certiorari bagi membatalkan perisytiharan perintah oleh menteri dalam negeri pada 1 Julai lalu yang mengisytiharkan gerakan BERSIH 2.0 sebagai pertubuhan haram dan memerintahkan pembatalannya berkuatkuasa serta-merta.

Mereka juga mahukan satu deklarasi bahawa perintah itu batal dan tidak sah serta tidak mempunyai kesan.

~MK~

No comments: