REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Tuesday, June 28, 2011

Mahfuz Kena Sound Dengan Speaker

Tindakan Datuk Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena) membangkitkan isu pertukaran jawatan ketua pengarah Jabatan Kerja Raya (JKR) dalam soalannya berkaitan kemajuan pengubahsuaian bangunan Parlimen mengundang kemarahan Speaker, Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Mahfuz sewaktu mengemukakan soalan tambahan pada sesi soal jawab di Dewan Rakyat hari ini mempersoal kemungkinan yang terjadi kepada projek pengubahsuaian bangunan sementara Parlimen yang dijadual siap pada 5 September depan.

Ini kerana kata Mahfuz, JKR sedang menghadapi krisis dalam organisasi apabila terdapat dua orang pengarah iaitu Datuk Seri Dr Judin Abdul Karim dan Datuk Mohd. Noor Yaacob.

Judin yang merupakan pengarah yang asal ditukarkan kepada jawatan ketua eksekutif Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan (CIDB) dan jawatannya diambil alih oleh Mohd Noor yang merupakan timbalan ketua pengarah kerja raya II sebelum ini.

Bagaimanapun pertukaran jawatan itu tidak dipersetujui oleh Judin dan disokong oleh lima kesatuan pekerja yang berpendirian sebarang pertukaran jawatan mesti dengan persetujuan tiga pihak iaitu CIDB, JKR dan Judin sendiri.

"Apa jaminan bahawa projek ini boleh siap tepat pada masanya. Walaupun disebut tadi lebih satu hari kemajuan projeknya tapi apa jaminan untuk siap dalam keadaan kementerian (JKR) pun kucar kacir.

"Sekarang ada dua (ketua) pengarah...," katanya dan cuba dihentikan oleh Pandikar.

"Yang Berhormat....terus kepada soalan...Sudah berkali-kali Yang Berhormat bangkitkan soal ketua pengarah (JKR)," katanya.

Namun Mahfuz cuba meneruskan pertanyaannya sehingga Pandikar memberi amaran akan menggunakan peraturan mesyuarat 43 iaitu direhatkan daripada persidangan.

"Tan Sri tak mahu dengar hujah saya...implikasinya besar..." katanya sehingga speaker menyuruhnya duduk.

Sebelum itu Mahfuz mempersoal tindakan kerajaan meneruskan projek tersebut tanpa merujuk kepada Parlimen dan memberikan tender langsung kepada TRC Corporation. Katanya, projek itu melibatkan kos yang tinggi iaitu RM24 juta dan mungkin dinaikkan oleh kontraktor.

"Kontroversi timbul kerana membabitkan kita semua kerana projek ini tidak melalui rujukan terhadap Parlimen. Parlimen hanya dimaklumakn bukan dirujuk untuk membuat satu keputusan bersama di antara JKR dan kontraktor.

"Tapi harga sebenar bergantung kepada kontraktor. Jadi saya lihat kita tidak membuat penelitian yang serius. kita hanya akan menggunakan dewan itu untuk tempoh dua tahun atau empat tahun selepas itu dewan itu akan diubahsuai lagi.

"Ini bermaksud ia akan memakan kos yang lebih banyak. Apakah perancangan begitu tidak dirujuk terlebih dahulu kepada satu jawatankuasa di peringkat Parlimen untuk memastikan penjimatan," katanya.

Mahfuz dalam soalan asalnya meminta Menteri Kerja Raya menyatakan kemajuan kerja projek ubahsuai Dewan Serbaguna Parlimen untuk dijadikan Dewan Rakyat/Dewan Negara sementara.

~harakah~

No comments: