REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Thursday, June 30, 2011

Pengerusi Si Penipu Rakyat (SPR) Mangkuk Hayun

Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata:

Jelasnya, SPR juga akan memperkenalkan sistem biometrik kerana "kita tidak mahu pusing balik sejarah untuk calit dakwat," kata Wan Ahmad lagi.

Tambahnya, penggunaan dakwat kekal yang mencetus kontroversi menjelang pilihan raya umum ke-12 itu perlu perlu melibatkan pindaan ke atas Fasal (1) Perkara 119 dalam Perlembagaan Persekutuan berhubung kelayakan seseorang pemilih.

Penggunaan dakwat kekal itu akan menafikan hak seseorang untuk mengundi, sedangkan undang-undang berkenaan menjamin hak pengundi untuk berbuat demikian, katanya.

Ada beberapa perkara yang saya nak komen di sini:

1.0 Dato Wan Ahmad mendakwa penggunaan dakwat kekal adalah satu langkah mundur ke belakang. Soalnya sekarang, mengapa tiada negara yang menggunakan dakwat kekal menghadapi apa-apa masaalah? Walaupun ianya digunakan oleh negara dunia ke tiga, namun ianya kekal digunakan kerana ianya berkesan dan terjamin adil.

2.0 Sistem biometrik yang dicadangkan oleh Dato Wan Ahmad itu ada mempunyai sistem kawalannya sendiri. Soalnya, adakah SPR dan JPN akan mengizinkan parti2 yang bertanding menjalankan audit serta pemeriksaan bebas mereka sendiri termasuk dari Parti pembangkang. Sudah tentu tidak? Jadi, bagaimanakah sistem biometrik dapat menjamin keadilan?

3.0 IC Malaysia boleh ditiru dan dipalsukan> Telah ramai yang ditangkap kerana memalsukan IC MAlaysia. Masih ramai di sana yang masih terlepas. SPR tidak boleh menjamin seseorang yang ber IC palsu tidak akan mengundi dua kali. Tetapi, kalau ada dakwat kekal, hatta yang ber IC palsu pun tidak boleh mengundi dua kali.

4.0 Soal berlawanan dengan Perlembagaan Negara adalah alasan yang sangat dangkal. Ini adalah kerana apabila dakwat telah tercalit bererti seseorang itu TELAH PUN MENGUNDI. Jadi, di mana kah berlakunya perlanggaran dari segi Perlembagaan Malaysia?

Pengerusi SPR ni kaki belit dan kaki auta. Sememangnya Dato Wan Ahmad ni adalah agen UMNO dan agen Barisan Nasional.

~malaysiawaves~

No comments: