REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Monday, June 27, 2011

A Samad Said dan Ambiga disiasat

Sasterawan Negara Datuk A Samad Said merupakan antara yang dipanggil bagi memberi keterangan kepada polis hari ini, dipercayai berhubung ucapannya di majlis pelancaran BERSIH 2.0 pada 19 Jun lalu.

"Saya pun tak tahulah, tengok sajalah," kata A Samad ketika ditanya berhubung siasatan yang dijalankan ke atasnya itu.

Tambahnya, siasatan itu "mungkin" dijalankan berhubung ucapannya di majlis berkenaan.

Selain menyampaikan ucapan ringkas, A Samad turut membacakan puis berjudul Unggun Bersih pada majlis berkenaan.

"Ucapan pendek, itu saja," katanya lagi mengulas ucapannya pada malam itu yang antara lainnya menyentuh mengenai gambaran media arus perdana ke atas kumpulan BERSIH 2.0

Ucapan berkenaan turut dimuatkan di laman blog peribadinya – samadsaid.wordpress.com, kata A Samad yang juga aktivis Gerakan Mansuh PPSMI.

"Kita maklum bahawa gergasi media arus perdana kini sedang ikut garang menghempit kita dalam arus peristiwa yang semakin durjana. Kita sedang berlawan dengan keangkuhan yang pejal.

"Oleh media arus perdana ini, kita sewenangnya digambarkan sebagai kumpulan 'siasah' yang sangat bercita-cita buruk.

"Lebih buruk, kita digambarkan sebagai kelompok yang sengaja ingin menggelorakan masyarakat seburuk hajat," ucapan itu dipetik.

Selain A Samad, pengerusi jawatankuasa pemandu BERSIH 2.0, Datuk Ambiga Sreevenasan turut dipanggil ke balai polis daerah Dang Wangi hari ini, dipercayai berhubung perhimpunan yang akan dijalankan pada 9 Julai.

~MK~

No comments: