REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Friday, August 26, 2011

Barua-barua UMporNO Menolak Hudud

Beberapa hari ini, dlm perdebatan di Alam Twitter, Tulang Besi telah menyuruh beberapa org juak UMNO untuk mengucap semula dan masuk Islam kembali.

Ini kerana sikap mereka mempermain2 serta merendah2kan hukum Qazaf menjadikan akidah serta syahdah mereka dalam bahaya.

Tulang Besi tidak pernah lihat orang Islam yang sanggup memperlekeh hukum agama sendiri seperti yang dibuat oleh juak2 UMNO ini. Mereka yang memperlekeh hukum agama sendiri tak layak memanggil diri mereka Islam.

Biasanya, apabila dinaikkan hukum Qazaf kepada mereka, jawapan yang biasa digunakan oleh juak2 UMNO adalah:

1.0 Kalau anak awak kena rogol, nak pakai 4 saksi jugak ke?

2.0 Kalau dlm handphone anak gadis awak ada gambar dia berzina, kena tunggu 4 saksi jugak ke?

3.0 Kalau kena tunggu 4 saksi ni, semua mangsa rogol boleh terlepas

4.0 Zaman moden takkan tak boleh pakai bukti CCTV dan video

5.0 Kenapa nak tunggu 4 saksi, suruh je Anwar bersumpah mcm Eskay bersumpah

6.0 Dah ada DNA Anwar dlm jubor Saiful. Apa bukti lagi nak?

7.0 Kalau saya ada video Babyrina berzina, bolehkah ia dijadikan sebagai bukti?




dan mcm macam lagi alasan2 yang bertujuan memperlekeh hukum Qazaf.


Biasanya, untuk alasan rogol tu, saya akan tanya balik:

Eskay/Saiful tuduh Anwar merogol atau berzina? Kalau berzina, kenapa isu rogol naik pulak?

Pasal isu penggunaan CCTV dan video, saya kata undang-undang sivil yg sekular pun tidak mengiktiraf bukti video dan audio melainkan ada pengesahan dari pakar:

Audio and video evidence must be authenticated by both parties in any litigation by a forensic expert who is also an expert witness who assists the court in understanding details about that electronic evidence.

TERJEMAHAN: Bukti Video dan Audioa dalam kasus "litigation" mestilah disahkan kesahihannya oleh kedua-dua belah pihak oleh seorang pakar forensic yang juga akan menjadi saksi pakar yang akan membantu mahkamah di dalam memahami butiran berkaitan bukti elektronik



Dengan kata lain, hanya rakaman video atau audio sahaja tidak cukup untuk mensabit kesalahan seseorang melainkan dengan pengesahan rakaman tersebut.

Apatah lagi terdapat banyak bukti yang menunjukkan Anwar bukan pelakon dalam video tersebut i.e. janggut, perut besar, bidang dada yg luas, saiz pelakonvideo Rahim Thamby Chik yang besar berbanding Anwar, Eskay berbohong berkaitan Jam Omega yang rupanya dibuat di Taiwan, adanya teknologi yang membolehkan seseorang disolek untuk mempunyai rupa orang lain seperti Ben Kingsley disolek untuk berupa Ghandi dsbnya.

Berkaitan sumpah/mubahalah pula, saya sering jawab sumpah mesti dimulakan oleh yang DITUDUH, bukan YANG MENUDUH. Tindakan Eskay bersumpah itu TIDAK PERNAH DIBUAT dalam sejarah ISlam kerana yang menuduh mesti bawa bukti 4 saksi, bukan bersumpah.

Anwar sendiri lebih selesa guna kaedah solat hajat berbanding sumpah kerana hukum asas kepada sumpah adalah makruh. Lagi pula sudah ada laporan Qazaf terhadap Eskay dan Rahim Thamby Chik, maka kita tunggulah perbicaraan mereka di Mahkamah Syariah.

Akhir kata, betapa hinanya juak2 UMNO ini memperlekeh agama sendiri demi menjayakan fitnah mereka terhadap Anwar Ibrahim. Lepas tu ada hati mereka ni nak memperjuangkan murtad. Mereka sendiri mempromosi serta menyebarkan budaya murtad, tiada hak memperjuangkan berlawan murtad.

~Tulang Besi~

No comments: