REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Wednesday, August 17, 2011

Isu Gereja Bukti Kegagalan Pembangkan​g?

Utusan Malaysia Online lapor kenyataan bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik (yang pernah terlibat dengan kes rogol pelajar wanita bawah umur) dan jugak Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkenaan dengan isu Gereja dan jugak gejala Murtad di Malaysia.

Isu gereja bukti kegagalan pembangkang

BERA 14 Ogos - Pas memperlihatkan wajah sebenar parti itu apabila berdolak-dalik berhubung kontroversi pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap sebuah gereja yang dipercayai mengadakan majlis untuk memesongkan akidah umat Islam baru-baru ini.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, parti itu tidak menunjukkan keikhlasan dalam mempertahankan kesucian agama Islam seperti mana yang dilaungkan selama ini.

Beliau berkata demikian selepas majlis berbuka puasa di Felda Rentam di sini semalam.

Pada 3 Ogos lalu, pasukan penguat kuasa JAIS menjalankan pemeriksaan di Dream Centre milik Gereja Methodist Damansara Utama dekat Petaling Jaya, Selangor berikutan terdapat aduan mengenai majlis berbuka puasa dianjurkan di rumah ibadat itu.

Ismail Sabri yang juga Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan menegaskan, Pas tidak layak mengakui bahawa parti itu memperjuangkan Islam kerana tiada keikhlasan ditunjukkan parti itu dalam menangani isu tersebut,

Sementara itu di ALOR GAJAH, bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik berkata, sikap berdolak-dalik pembangkang di Selangor berhubung isu pemeriksaan JAIS ke atas gereja itu membuktikan kegagalan pihak tersebut menangani masalah pemesongan akidah umat Islam.

Katanya, perkara itu jelas ditunjukkan oleh pembangkang sama ada Pas atau kerajaan PKR Selangor yang seolah-olah tidak mampu bertindak, semata-mata kerana mahu menjaga kepentingan pihak lain dalam pembangkang.

Menurutnya, tindakan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat Istiadat Melayu dan Kemudahan Awam Negeri, Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali mempertahankan tindakan JAIS dalam isu tersebut amat dipuji namun, pada masa sama menunjukkan kepimpinan parti yang melaungkan kepentingan Islam itu tidak sepakat antara mereka.

Jadi gua pun bersetujulah dengan kenyataan ke 2-2 mangkuk hayun UMNO dekat atas dan gua cuba sertakan sekali dengan hujah gua sebab-sebab gua penyokong kenyataan ke 2-2 mangkuk hayun UMNO dekat atas tanpa prejudis.

Kita kena sedar, senario Politiknya amat-amat berbeza dengan senario Politik di Luar Negara. Semua masalah-masalah yang berbangkit dalam Negara adalah tanggung-jawab Pembangkang. Dengan kuasa Pembangkang yang terhad, Pembangkang WAJIB berusaha untuk menyelesaikan semua masalah tersebut tanpa alasan.

Sekiranya Pembangkang gagal menyelesaikan masalah-masalah tersebut, Pembangkang dikira tidak layak menjadi Pembangkang di Malaysia. Ini adalah Fatwa keluaran UMNO.

Oleh kerana selama ini Pembangkang sentiasa sahaja gagal menyelesaikan masalah-masalah dalam Negara Malaysia, maka seharusnya kita menolak Pembangkang yang ada sekarang iaitu Pakatan Rakyat dari kerusi Pembangkang.

PRU-13 nanti, kita serahkan kerusi Kerajaan kepada Pakatan Rakyat kemudian kita serahkan kerusi Pembangkang kepada parti yang menduduki kerusi Kerajaan sekarang kerana terbukti Pakatan Rakyat tak mampu untuk menjadi Pembangkang sebaliknya UMNO/BN lebih layak.

Ape la bodoh sangat 2 ekor mangkuk hayun dekat atas..? UMNO/BN dah lebih dari 50 tahun dok hayun telur teraju KERAjaan Malaysia, bila ada masalah tak selesai, lu lanyak Pakatan Rakyat yang hanya berkedudukan sebagai Pembangkang.
KERAjaan buat apa selama ni..? gilir-gilir gentel punai sesama jantan..? Ada Alim-Ulamak pakat-pakat terajang, ada Ilmuan agama pakata-pakat salotape mulut. Bila ada masalah pakat-pakat tuding tangan dekat Pembangkang.
Apa punya Lan Chow KERAjaan yang ada hari ni..?

Kalau hebat, buat la Sidang Tergempar lepas tu usulkan Undang-Undang Murtad, lepas tu pakat-pakat sokong. Jangan dok gebang macam Babi Tunggal.

~TPU~

No comments: