REFORMASI KAJANG

Fatwa Mutakhir Yusuf Qaradawi mengenai Konspirasi 2 terhadap DSAI

Pembongkaran Video Seks DSAI




Pengakuan YB Johari Abdul Tentang Video Seks Eskay

Pembatalan penggunaan dakwat 'indelible' (tidak terpadam) akan selama lamanya memahat tulisan PENIPU DAN MUSUH RAKYAT di dahi lebar Pengerusi SPR. Sifat MUNAFIK yang amat keji ini mengundang kemarahan dan kekecewaan yang menggunung di kalangan pengundi pengundi. Memang kita sedia maklum mengharapkan ketelusan daripada SPR samalah seperti mengharap gajah dapat melepasi mata jarum.


Bukankah UMNO sendiri lahir dari perhimpunan2 HARAM memprotes Malayan Union yang telah diadakan seluruh Malaya ada tahun 1946.

Kalau hendak menunggu permit, maka tidak lahirlah UMNO kerana tidak mungkin Polis pada masa itu akan memberi permit kepada perhimpunan2 yang membawa kepada lahirnya UMNO.

Oleh sebab itu, penentangan UMNO terhadap BERSIH 2.0 adalah satu bentuk KEMUNAFIKAN yang tersangat besar.



Mufti Perak Sanggah Sumpah Laknat Eskay









Sunday, August 14, 2011

Jangan Biarkan Masa Depan Malaysia Ditentukan PATI

Setiausaha Persatuan Anak Terengganu di Perantauan (Perantau), Suhaimi Embong terkejut dengan pendedahan Jabatan Pilihanraya PAS Terengganu berjaya mengesan 5,006 bangsa asing kebanyakannya berketurunan Myanmar sebagai pengundi di beberapa kawasan utama negeri itu dalam sebuah akhbar harian semalam.

Beliau mengulas kenyataan Mohd Abdul Wahid Endut, Pesuruhjaya PAS Terengganu yang mendakwa jumlah pengundi asing yang begitu ramai dimasukkan ke dalam satu-satu Dun dipercayai bagi memenangkan Umno dan Barisan Nasional.

Abdul Wahid menyebut, daripada 5,006 pengundi terbabit yang berjaya dikesan pihaknya, 1,239 terdapat di Dun Kijal dan 529 di Air Putih khususnya di Cheneh Baru serta beberapa kawasan lain.

“Kami Perantau berharap Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) dan menyemak segera perkara ini dan tidak membiarkan keturunan asing menentukan keputusan sesuatu pilihan raya di negeri kita ini.

"Cukuplah peristiwa pilihan raya 2004 lalu yang mana keputusannya dipertikaikan oleh rakyat menyebabkan kewibawaan SPR tercalar teruk. (Sudah tentu) mereka (SPR) boleh betulkan semula dalam sistem (daftar pemilih) kerana mereka yang berkuasa ke atas Semak Daftar Pemilih SPR tersebut,” katanya.

Sebelum ini, Pakatan Rakyat telah mendedahkan pelbagai bukti kepincangan dalam daftar pemilih SPR, termasuk kewujudan pengundi yang berumur lebih 100 tahun.

SPR juga mencipta sejarah apabila mendaftarkan sebuah kampung yang diberi nama ‘Kg Baru’ sebagai pengundi, yang tidak ada dalam data Jabatan Pendaftaran Negara, sebelum membetulkan rekod itu beberapa jam kemudian.

Terbaru, beberapa pengundi dikesan memiliki dua nombor kad pengenalan yang berlainan dan mempunyai kelayakan mengundi di dua tempat berbeza sepertimana dalam daftar pemilih SPR.

Menurut Suhaimi, rakyat Terengganu hanya perlukan satu pilihan raya yang bersih dan adil.

"Rakyat Terengganu telah matang dan mereka bijak menilai apa yang diperlukan demi masa depan negeri Terengganu yang dicintai," katanya.

~harakah~

No comments: